Välkommen på exteriörbedömningsträff onsdagen den 13/5

hos familjen Gustafsson på Björnstorp, utanför Eksjö

Vi träffas klockan 19:00, klubben bjuder på fika medan familjen berättar om gården.

Därefter vidtar, för dem som vill, uttagningen till SM i exteriörbedömning (som i år hålls den 2 augusti vid Siljans strand, i samband med årets SRB-stämma i Tällberg).

När korna är färdigbedömda delas Lasse i Leabo-priset ut, samt diplom till länets yngsta 70-tonsko och länets högst bedömda tredjekalvare under 2014. Kvällen avslutas med grillning. Klubben håller med grillen, medtag lämpliga varor att lägga på den.

Vägbeskrivning:från Eksjö, ta riksväg 40 mot Västervik. Efter 1 mil sväng vänster mot Hult och ta sedan första vägen till vänster, fortsätt förbi fotbollsplanen ca 500 meter så är du framme i Björnstorp.

Kommande aktiviteter:

2-4 augusti SRB-stämma i Dalarna. Mer info i nästa SRB-blad. Anmälan till Lina Ragnarsson, på tel 0511-26798 senast 15/6

Hushållningssällskapets sommarmöte i slutet på augsti som i år hålls på Vasen i Nye utanför Vetlanda. Showmanship och koutställning.