cowkurbits1_resized_1

Program SRB stämma i Tällberg 2-4 augusti

Dalarnas SRB klubb hälsar välkommen till årets SRB stämma som arrangeras på Hotell Klockargården, Tällberg, En klassisk dalagård med utsikt över Siljan.

Boende på Klockargården och närbelägna hotellen Gyllene Hornet och Tällbergsgården.

Program

Söndag 2 Augusti: Incheckning på respektive hotell  från kl 15. Vi finns på Klockargården för registrering från kl 15

Tipspromenad från hotellet ner till Siljans strand. Kl 17 startar Riksmästerskap i exteriörbedömning både junior och seniorklass. Tillfälle att prova på kyrkbåtsrodd och därefter grillbuffé. Sponsorer på plats.

Måndag 3 Augusti: Stämmodag med förhandlingar, prisutdelningar mm i Kultursalongen på Klockargården.

Motionsbehandling modell LRF mfl. Vilket innebär att motionären eller dennes företrädare presenterar motionen i egen monter ”Speakers Corner” i montern finns också företrädare för styrelsens svar.

Viktigt att klubbarna förbereder sig inför motionsbehandlingen.

Alla handlingar kommer att finnas i stämmolokalen.

Förslag stämmoordförande Bertil Daniels, Leksand och vice ordförande Karin Örjes, Borlänge.

Program stämma start 8,30

 Välkommen till stämman – Mats Eriksson ordförande SRB-föreningen och Marit Ottoson-Svensson ordförande Dalarnas SRB klubb

 Välkommen till Dalarna- Regionordförande i LRF Dalarna Martin Moreus

 Kort presentation från Guldsponsorerna: Växa Sverige, Anders Traktor Service AB, Rättvik, Dalviks Kvarn, Falun, Landshypotek,Gävle, Yes Box stallströ, Skutskär, Länsförsäkringar/Agria.

 Josefine Samuelsson berättar om sitt deltagande i WAF (World Ayrshire Federations) ungdomsutbyte i Seinäjoki, Finland.

 Stämmoförhandlingar beräknas börja kl 10,30

 Prisutdelning till årets pristagare efter lunch

Prel hålltider: Kaffe ca kl 10, Lunch ca kl 12 , Kaffe ca kl 14,30.

På kvällen moussserande drink på gårdstunet Innan  festmiddag kl 19,30 på Klockaregården.

Tisdag 4 Augusti: Avresa kl 8.30 med egna bilar för studiebesök på Botans Lantbruk, Vikarbyn norr om Rättvik och ca kl 11,30 Janpers Lantbruk i St Skedvi. Avslutning med lunch från Rältagården från kl 12,30.

Välkomna

Dalarnas SRB-klubb SRB föreningen