”Kalvläger på Öland

Så var årets kalvläger på Öland avslutat och 16 barn och ungdomar har fått ett härligt sommarminne och massor av kunskap i djurhantering och showmanship!

Det första lägret arrangerades i Arbelunda 2001 och familjen Persson Berg har sedan dess varje år ställt kalvar, hus och gård till Kalmar SRB-Klubbs förfogande

Det är ett väldigt uppskattat arrangemang där de 16 platserna blir tingade omedelbart

Lägret är förlagt till Arbelundas utgård i Valsnäs. Övernattning sker i militärtält och förutom träning och putsning av kalvarna hinner man med spel, lek och bad under dagarna tre. Ledare är klubbstyrelsen, familjen Persson Berg och flera f.d. lägerdeltagare, i år Marie Arvisson, Jocke Engman och Jimmy Gustavsson.

Dagarna avslutas med en liten tävling, prisutdelning med priser från många lokala sponsorer och grillning i trädgården tillsammans med alla familjemedlemmar.

Återigen, tusen tack till Arbelunda, Kalmar SRB-Klubb, sponsorer och alla medhjälpare!

/Eva Hultman”

DSC_1532DSC_1523DSC_1551   DSC_1515