Igår fick vi besök av elever från Stiernhööksgymnasiet i Rättvik. De ska delta i skolkampen som går av stapeln på fredag/lördag på Uddetorpsskolan. Jag hade blivit ombedd att visa lite showmanship och styling. Så det blev den mest erfarna kossan vi har som fick blir exempel, 797 Flora, som var på Elmia 2013, då som 2:a kalvare. Gick sådär för henne då, 7:e placering tror jag, hade inte tillräckligt torra ben enligt domaren. Men hon skötte sig bra igår så att jag kunde visa lite grunder i showmanship i alla fall 🙂 Och det var roligt att få fixa lite med någon ko igen, har inte varit på någon utställning sedan 2013 faktiskt.

Showmanship

På söndag kväll hade vi ett möte med Dalarnas SRB-klubb och diskuterade det strategidokument som finns framtaget. Vi blev inte så många, 7 st, men det var givande diskussioner och trevligt att träffas. Det är jätteviktigt tycker jag att medlemmarna får tycka till om detta, som ska styra hur vi jobbar framåt med vår fantastiska SRB-ko.