Jag hade en ganska intensiv vecka förra veckan, med förberedelser inför en marknad i lördags. Det var förvånansvärt många besökare, med tanke på att det regnade åtminstone halva tiden. Den här veckan blir lugnare. Jag är medlem i en hantverksförening i Aneby, där jag säljer mina produkter under somrarna, och nu  är det min ansvarsvecka i handelsboden, som är öppen mellan 12 och 18. Mellan kundbesöken hinner jag fixa lite saker på datorn och läsa en och annan bok. Rena semestern 🙂 .

Klas har lagat en slang i utgödslingen i dag. Troligen en nötskada efter en tidigare upphängningsanordning. Som tur var var skadan inte där han först trodde, inne i ett rör under foderbordet, utan istället under båspallen, där det räcker med att lyfta undan ett par plankor för att komma åt. Därefter började han att förbereda för att epoxybelägga delar av det lilla foderbordet, så det blir mer lättskött tills det ska stå mjölkande kor där permanent. Vi har cirka två veckor på oss innan platserna behövs igen, nio kvigor och fem kor väntas kalva i andra halvan av juli, medan det inte ska sina någon mer förrän i slutet av augusti.