Nu är det dags att anmäla sig till årets höstresa med länets ko-klubbar. I år far vi väster ut till Brålanda och Grästorp.

Vi träffas i Jönköping på parkeringen vid före detta EUROSTOP kl 9 för gemensam färd i minibuss och bilar vid behov.

Vi börjar i Brålanda där vi besöker

• Magnus och Lars Erik Karlsson Torpane, SRB besättning, lösdrift, kända för tjurarna Torpane och  T Bruno.
  • Göran Larsson Bäcken, uppbunden besättning med många långlivade SRB kor.
  • Leif Larsson Lunden, lösdrift med SAC robot, känd blandad besättning.

När kvällen närmar sig åker vi till Hehrne Kök & konferens, Vänersborg där vi tillbringar natten efter en god middag.

Efter frukost åker vi till

• Daniel Emanuelsson, Tengene, en fin uppbunden SRB besättning.
  • Bröderna Magnus och Johan Knutsson, Karaby, lösdrift blandad besättning.

Lunch och kaffe tar vi längs vägen båda dagarna, klubben bjuder på en lunch.

Vi beräknar vara tillbaka i Jönköping ca kl 16 tisdag 8:e.

Resan blir till självkostnadspris, hotell kostar 350 kr per person i dubbelrum, möjlighet finns till enkelrum om så önskas.

Trerättersmiddag är beställd till måndag kväll. Val mellan torskrygg och nötkött till huvudrätt. Middagen kostar 350 kr, det finns även bar på hotellet.

Sista anmälningsdag 28 Oktober för att vi ska kunna boka boende och middag på kvällen.

Anmälan till: Andreas Rofors tel 0703731568

Sofie Lycksell   tel 0761696535