Dalarnas SRB klubb hade sitt årsmöte i veckan. God uppslutning och det roligaste av allt är att medelåldern de senaste åren sjunkit rätt ordentligt👍. Vi delade ut två priser till välförtjänta kor och i år gick priset till två inte så osynliga kor i resp besättning. Den ena som kom från Borgs Lantbruk gick under namnet Bitchen hon hade kalvat fyra gånger va efter 2385 Linné  och hade en produktion senaste laktationen på nära 16000 bra juverhälsa,  kalvningsintervall och va bedömd K79 J 82 H80. Kon med högst livstidsproduktion va från Malin Sundin mjölkat strax över 104 ooo kg ecm efter B Jurist gjorde tydligen oxå skäl för sitt namn Diva. Mycket skratt när Linda Borgs och Malin Sundin berättade om va deras kor kan åstadkomma.

Igår va det Vila besök här, inte mycket att göra den här gången 🙂 Vila besök är liksom bra besök när de är korta. Intresset har ökat med Vila, all bakgrundsinformation som juverhälsoklass, laktationsstadium, om hon på sikt är en slaktko mm plockas fram och diskuteras innan vi sätter in en behandling. Det va mer slentrian i att ringa veterinären förut. Allmänpåverkade kor behandlar vi naturligtvis alltid eller ringer veterinären om vi inte är 100 på att vi är det bästa för kon just då.

Till slut gjorde jag mig av med ett dåligt samvete, att registrera semineringarna från Ickholmen. Man måste ju komma ihåg att ta med sig papperen hem och ta sig tiden att knappa in och det finns mer än 1000 anledningar att inte göra det just den dagen men nu är det gjort😀.

Bilden jag tog på vårt årsmöte hamnar fel hela tiden då jag flyttar hit den och jag är inte kapabel nog att få den rätt😬, mina döttrar är på väg till SRB ungdomens årsmöte i Halland så hjälpen är utom räckhåll. Ni får se den i Husdjur va det lider.