För tre veckor sedan önskade jag regn och blev bönhörd förra veckan, först 34 och sen lite varje dag. Spannmålen blev jätte glad och växte 5 cm över en natt😀.  Men nu är det ju oxå så att vi vill igång med gräset fortast möjligt och tog ett beslut i går kväll att nu kör vi i morgon. Vädret skulle vara rätt ok, risk för ngn skur. Så här kör vi gräs i Dalarna, tur att vår veranda har tak😐😀.Vädret blev bättre och nu till kvällen kör vi👍. Kanske inte den bästa ts halten men kollar man vädret framöver så blir man inte gladare. I år har vi bytt kedja från hackvagnar till självgående hack och vi kör ihop med två andra gårdar. En mjölkgård som ligger nära Österfors och min brors gård utanför Falun, han har köttproduktion. Lite spännande både med  samarbete och nya maskiner. I dag har vi oxå känt på 17 kvigor som ska bli ev mottagar djur då vi ska spola 4 st veckan efter midsommar. Vi har fått spolningkontrakt på dem. Gick både fort och smidigt för en gång skull. Vi ska spola en kviga efter Vimpula/Filip G +26 och en efter Vimpula/Tuomi  med ett G på +23, de två andra är Holstein. Lite pyssel innan vi kommer till själva spolningen, men jäkligt spännande då man väl är där🙂👍.