Visst är det konstigt att man ena veckan blir glad över att det äntligen kan regna och nästa vecka önska det kunde sluta. Vi skojar här och säger att vi måste ringa de som sålt hacken och meddela att nått måste vara fel på den, så fort den kör ut på åkern börjar det att regna. Vi brukar lyckas att köra då det är fint väder men i år känns det som alla lokala regnskurar måste komma hit. Vi fyller en silo full och en till hälfter på varje gård. Den låga silon öppnar vi så fort det går och använder den över sommaren. I tisdags em körde vi klart det vi skulle här och började vid 21.00 i Gagnef och körde tills regnet kom vid tre dagen därpå. Funkar om man kan fixa folk som kan byta av. Och den här gången gick det bra.  Finns kvar att köra, men en och en halv dag utan ngr jäkla skurar så är det inte mkt kvar. Bara att hålla ✊️✊️. Vi täcker med sand, inte det roligaste att täcka av men väldigt effektivt.

Vädret ser ut att bli bättre i morgon. Vi får hoppas alla skurar håller sig borta. En till sak vi måste få till är att Mikaela  tar studenten i morgon. Fixar sig nog det med på nått sätt.