Program SRB stämma i Vänersborg den 30 juli -1 augusti

Vi hälsar er hjärtligt välkomna till Sveriges framsida. Klubbens område består av Bohuslän, Dalsland och västra delen av Västergötland, kallad Göta älv dalen. Klubben är känd för sina fina djur, som ni kommer att få se ett urval av på stämmodagarna.

Söndag 30 juli.

Incheckning från kl. 15 på Quality hotel, Nabbensbergsvägen 2 Vänersborg. Vi är på hotellet från kl 14.

Transport med buss från hotellet kl ca 16,30 till Skräcklan i Vänersborg som är en stor park som gränsar till Vänerns strand. Där börjar exteriörbedömnings-tävlingen kl. 17. På plats visas en del av de bästa korna från området samt presentation av de attraktiva auktionskalvarna. Tipspromenad och rösta på din favoritko. Besök sponsorerna.  Liten fika.

Kl 19:00 åter till vårt hotel för räkafton kl 19:30 med goda tillbehör. Underhållning av Lennart Karlsson. Prisutdelning i tipspromenaden, Min favoritko och Auktion på kvigkalvarna.

Måndag 31 juli: 8,30-ca 16 Stämmodag med förhandlingar, prisutdelningar på Quality Hotel, Vänersborg.

Motionsbehandling modell LRF mfl. Motionären eller dennes företrädare presenterar motionen i egen monter ”Speakers Corner” där finns också företrädare för styrelsens svar. Fullmäktige kan gå runt bland montrarna och diskutera. Ev ändring eller tilläggs-förslag lämnas skriftligt till sekretariatet. Alla handlingar finns i stämmolokalen.

Årets motioner Motioner med svar 2017

Förslag presidie stämmoordförande vice ordförande

Kjell Eriksson Ekholmens säteri, Dals Rostock

Tomas Hansson Kyrkoryk, Tanumshede

Program stämma start 8,30

• Välkommen till stämman – Maria Brihall ordförande SRB-föreningen och Bernt Larsson ordförande Västra Sveriges koklubb
  • Välkommen till Vänersborg- Bo Carlsson, Hallstorp, Brålanda
  • Kort presentation från Guldsponsorerna: Agria djurförsäkringar/Länsförsäkringar, Axima ,Djurfarmacia, Spannfod AB och VäxaSverige
  • Revidering av NTM-Hans Stålhammar medverkar, Information om SRB-kött projektet -Elisabeth Qvarford
  • Stämmoförhandlingar beräknas börja kl 10,30
  • Prisutdelning till årets pristagare efter lunch

Prel hålltider: Kaffe ca kl 10, Lunch ca kl 12, Kaffe ca kl 14,30.

19,30 Festkväll med dans till Ljaps orkester på Quality Hotel, Vänersborg. Prisutdelning i exteriörbedömningstävlingen och Kalvlotteri.

Tisdag 1 augusti Avresa kl 8,30 i egna bilar för studiebesök ca 9:45 hos Rickard & Beatrice Mikaels, Öhed 120 ,454 93 BRASTAD mobil 073-531 90 12

och ca 11:45 Familjen Moberg, Rabbalshede gård 7, 457 56 Rabbalshede avfart 104, mobil 070-5728959. Dagarna avslutas med fältlunch ca 13 på Rabbalshede gård.

Sponsorer finns på plats på gårdarna.

Välkomna

Västra Sveriges koklubb och SRB föreningen