När säsongen drar igång på våren tror man att det inte kan bli mer jobb än så här. Men det är bara förspelet det förstår man då man kommer fram till senare delen av augusti och september. Det är tiden på året då man aldrig vet vad det är mest bråttom med. Va har vi gjort sen sist, jo skruvat inredning, kört andraskörd hos min bror och Åkerböna/vårvete samt en del tredjeskörd här på Botans. Vi tänkte fortsätta med tredjeskörden men då provade Folke att tröska i lördags😐😐. Folke jobbar på Österfors och det här med att tröska är lite hans grej. Så nu är det tröskning som gäller😀. Vi har ungefär 130 ha att tröska plus att vi tröskar en del åt andra i mån av tid. 70 ha höstvete och resten korn. Nu tror vi att vi tröskat det som är moget,  så i slutet på veckan kör vi gräs igen😀. Va har hänt på bygget då, en hel faktiskt. Det mest häftiga är att de håller på att öppna upp mellan nya och gamla delen. Nu ser man över till nya delen😀.