I slutet av november fick jag ett sms med ett foto skickat från en kompis i Halland, där stod ”havet är vackert i dag” minns inte riktigt va klockan va men när jag tittade ut så var det kolsvart här. Men nu är det rätt ljust vid fem på em och allt går lättare, rätt konstigt att kl 20.00 på vintern är rätt sent men samma tid på sommaren inte alls är speciellt sent. Varje vecka märker man hur dagarna blir längre.Eftersom våra kalvar blev så dåliga har vi skickat in bajsprover från 4 kalvar. De var inte från då de blev så dåliga utan från kalvar 11/2 vecka senare. Proverna va bra, mkt mindre krypto än på proverna för ngr år sedan och inge coli hittades. Nu skulle de titta på om de hittade Corona ( glömde kryssa för den rutan) det mest troliga är att det va just Corona men enligt vår kalv veterinär fanns nått positiva och det va att kossorna bildar antikroppar mot just Corona och kommer att föra över det via råmjölken. Förra helgen fick vi en oväntad kalvbom allt som inom 2 v kunde kalva, kalvade plötsligt.  Några fick bli sambos för ngr dagar. Inga hard feelings här inte raserna samsas riktigt bra. Och efter maten blir man väldigt, väldigt tröttVi är oxå nästan helt klara med kalvköket, blev  riktigt fint tycker jag. Kvar är ett frysskåp och så ska råmjölkstinaren flytta in.