…om än långsamt med byte av inredning, madrasser och ”bevattningssystemet” (vi går från vattenkoppar till vattenkar). Det är ju inte helt okomplicerat att jobba i samma utrymme som kor och kvigor. 🙁 det är rätt hög (förståelig) irritationsnivå emellanåt. Det tar så klart också extra lång tid när man hela tiden måste stänga för och ifrån ”vilddjuren” som vistas där. De är nämligen jobbigt närgångna 🙂

Lite ny inredning och madrasser på plats

Det har varit mycket sjuka barn på sistone, båda våra har och har haft (trolig) influensa. Hög feber i många dagar och förkylda. Klara är fortfarande inte frisk. Jag och Rickard är bara lite småförkylda än så länge. Men i och med sjuka barn så får man anpassa livet efter detta- det mesta blev inställt förra veckan. Bl.a. sista utbildningsdagen med Lean. Det berodde även på att vi inte har fått tag på någon mer som kan blanda foder. Den anställde som gör det annars hade semester förra veckan. Så vi söker nu någon som både skulle kunna blanda foder och reparera (det finns ett oändligt behov på det området)

Edvin vill absolut inte åka till förskolan- han har kommit på att det är väldigt roligt att skotta- det mesta som är skottbart. Snö, som vi har gott om. Men även i ladugården: foder, sågspån men även att skrapa gödsel sedan han fick en gödselskrapa i sin längd.