Vårt vårmöte gick av stapeln i Skara idag, över 58 personer kom vilket var nytt rekord👌. Har nu åkt de 35 milen hem igen, landat i soffan trött men nöjd. Vi kom ner till Skara igår vid lunch och då hade vi i styrelsen möte, därefter kom ordföranden från klubbarna och vi diskuterade bla verksamheten ute i de olika klubbarna och vad som drog folk. Fritt fram att knycka idéer av varan och det tror jag vi lite till mans gjorde😀. Kändes som det fanns ett uppdämt behov att en träff av det här slaget, är helt säker på att det inte var sista gången.

På vårmötet i dag fick vi en uppdatering av vad  som händer i Viking, därefter kom Emma Karle’n och pratade om den stundande NTM revideringen. Vi diskuterade den uträkning som baserade sig på strikt ekonomi. Här blev det diskussioner, och då främst om juver skulle få sänkt vikt i NTM till förmån för produktion. Tillhör väl de som tycker så, inte till en den låga nivå som förslaget var från räknenissarna, men juvren har ju blivit så mkt bättre som jag ser det. Jämför med våra svarta och ser inte längre någon större skillnad. Problemet hos oss är att det finns flera produktionssvaga kor bland de röda än bland Holstein och det är allvarligt och nått vi måste ändra. Vi måste oxå hitta sätt att marknadsföra rasen och visa att den finns och fungerar mkt bra i större besättningar. Här är nog vår stora utmaning framöver‼️Men som sagt finns olika åsikter och jag tycker det är ett friskhetstecken, konstruktiva diskussioner är bra och alla har en poäng och förhoppningsvis blir slutprodukten bra. Tänkte skriva mer men klockan är 23 och ögonen trillar igen😴😴😴, mycket imorgon så skriver mer en annan dag.