Vanligtvis är vi 4 st som jobbar dagtid och en som kommer och gör kvällen. På helgerna är vi tre, allt är fixat med ströning och sinkor har fått en mix som räcker till på måndag så krånglar inget så funkar det. MEN morgonen började med att utgödslingen stod still, hål på en hydralslang och inte helt lättfixat heller. En ko kalvade och ngr att seminera och klockan gick. Åt frukost vid halv 11😐. Jag åkte och handlade, det blir ju Påsk. När jag var nästan hemma fick jag se Keenan vagnen stod på vägen och bakom stod hjullastaren. Däcket på vagnen hade exploderat😬. Stämningen va lite dämpad och det va inte läge att fotografera😀.  Bengt och Mickis bytte däcket och ungdjuren fick mat. Eftermiddagen flöt på och vi har nu ätit en lite sen middag. I morgon är en ny dag och vi håller tummarna att det går bra.

I går kalvade en kviga som vi köpte från Elin då hon var drygt ett år. Har alltid varit mkt bestämd och hennes kalv verkar ha ärft en del. När jag kom med råmjölken ville den inte ens öppna munnen utan stod där som den vuxit fast. Efter mycket lirkande så blev det sondmatning, den bara stod där då oxå utan att varken protestera eller röra sig😐, Efter ett tag la den sig iallafall ner. Har lite underbett vilket gör att den ser ännu mer bestämnd ut🙂. Man skulle tro att när det föds 30 st/månad att det blir en grå massa, men alla har en personlighet.