Skönt att våren äntligen har kommit! Var 19 grader (plus) häromdagen! Då blev det nästa för varmt helt plötsligt 🙂 Och till och med jag fick ta av mig långkalsongerna 🙂

För någon vecka sedan kom vi äntligen iväg och tittade på några kalvstallar, vilket vi har varit på vägen med i över ett år. Vi besökte Kristina och Bengt Samuelsson på deras två gårdar samt en gård i Västerdalarna dit våra två veckors tjurkalvar går. Det blev en heldag och rätt många mil, men kul att se de olika stallarna och det transponderamsystemet som de gårdarna har. Vi behöver lite inspiration för att någon gång komma igång med ett nytt kalvstall som vi så gärna vill ha. Nu ska vi leta på några andra gårdar med tex hinkutfodring och andra inhysningssystem för att få lite mer input.

Det blev många mil förra veckan också då det var styrelsemöte med SRB styrelsen i Skara på måndagen. Jag hade min pappa med mig som barnvakt åt Klara och sedan så åkte vi till min släkt i Vänersborg för att bla hälsa på min farmor som är 96 år. Vi åkte hem dagen efter på tisdagen, sedan var både jag och Klara rätt så trötta

Lastbilen har nu fått dekor (väldigt viktigt tydligen 🙂 )  jag är mest nöjd att vår loggokossa fick vara med 🙂 Här dras maskinflaket på