I fredags kväll började vattnet till korna och oss krångla😬. Vi skrämde hit killen som fixar det mesta i den vägen och då hans pappa är elektriker så brukar det mesta ordna sig. Böt tryckströmbrytare och allt frid och fröjd, trodde vi…….. Vid halv fem på lördag krångel igen, samma visa vid halv fem på söndag. Vi tar mycket vatten då, men det gör vi ju på morgonen oxå. Måndag morgon kom vår elektriker och mycket funderade på vad som hände, samtidigt kör ju vi gräs för fullt. Bengt gillade inte läget utan ringde räddningstjänsten som ställde hit vatten utifall. När Bengt vid 23.30 packat klart då la det av totalt. 🙏 för räddningstjänsten som kom och kopplade på vattnet. 250 kor som är utan vatten i den här värmen är en mardröm. Pumpen lagt av och det tog hela dagen igår att fixa, tur att det inte va andra skörd och semester. Fick byta filter va femte minut i början idag betydligt mer sällan. Idag va det kornas tur att reagera, en del mjölkade mycket sämre och en har vi fått ge kalk. Vi tyckte vi fixade det hela så bra det nu gick men visst blev det tomt på vatten nån timme. Tydligen tillräckligt i värmen för att ge konsekvenser. Hon som la sig hade 2 månader kvar till sin så det va inte den mest höglakterande😐. Gräset rullar på och täkt och klart här och klara på Österfors i morgon fm eller i kväll beroende på hur länge de orkar köra. Att täcka i värmen är inte nån hitt direkt