I lördags kväll gjorde vi något som vi brukar vara rätt dåliga på-vi firade! Vi har en tendens att för det mesta se problemen och när ett är löst så är det liksom dags för nästa att ta itu med. Så det blir kanske en del fokus på problemen istället för att vara nöjd att man tex har löst något. Inte för att det vi firade var direkt problem..men ni förstår säkert 🙂 Det vi firade var helt enkelt att vi är klara med vårbruket (fast Rickard kom på i söndags att vi har glömt en liten åker)och första skörden men framförallt att vi har nytt mjölkrekord och bra siffror i övrigt. Korna mjölkar nu 38 kg/ko och dag och har gjort det ett tag samt att vi har en grupp som snittar 40 kg/ko och dag. 🙂 Det är målet vi har haft för att komma över de magiska 12 000 kg ECM som vi har väntat länge på. Får se om det kommer att ske efter den här provmjölkningen eller lite längre fram. Andra siffror som är bra är bla celltal-vi ligger mellan 130-150 000 i tank (målet är egentligen 120 000) men vi är nöjda att det är stabilt.

Och de flesta ur personalen kunde faktiskt komma så vi blev runt 25 st (med diverse barn) som åt lite hamburgare och glass tillsammans.

I söndags hade vi kosläpp med 2 av de 4 mjölkningsgrupperna. Det kom lite övriga intresserade och tittade också, förutom gårdens folk