714 Krona Champion på Östgöta mulen 2010

Första lördagen ii november anordnades Östgötamulen på Vretagymnasiet utanför Linköping. Arrangörer var SRB föreningen , Holstein-föreningen , och Vreta Gymnasiet.  SRB För SRB tävlade 26 djur i 8 klasser. Domare var Orla Kastrup Kristensen från Danmark. Han är lantbrukare utanför Aars med 160 RDM kor .

Kvigklasser.

Till kvigchampion utsågs 1123 Jess efter 1381 Potter/1349 Parder från klassen 6-11 mån, ägare Leif & Gunilla Larsson, Lunden, Brålanda.

Reservchampion blev 459 Valla 1374 Modem/1422 Kalset från klassen kvigor äldre än 16 mån- ägare Lars & Maria Brihall, Byestad, Vetlanda.

Besättningsklassen tävlade vanns av Nastavikens Lantbruk, Bor

Champion klassen

Till champion utsåg Orla Kastrup Kristensson 714 Krona från St Hallebo, Habo.714 Krona efter 1128 Hällvik/1349 Pardner fick också priset för bästa juver. Denna ko har tidigare vunnit Avelskon i Väst 2008. Till reservchampion utsågs 682 Strimma efter 1366 Calimero/1349 Pardner  från Nastavikens Lantbruk, Bor . På tredje plats kom 508 Orre efter 1213 Peterslund/1325 Wandering Eye från Ljusfalls lantbruk, Ljusfallshammar.

Bästa visare

Stina Josephson, Vallerstad utsågs till bästa visare inom SRB här med domaren Orla Kastrup Kristensen.