Borta bra men hemma bäst är väl nått som stämmer rätt bra. Kom hem vid 23.30 och det tog ett tag att komma till ro och somna. Vi är ldg lediga i dag och det var väldigt skönt. Så nu på fm tittade jag på reprisen på Duellen, Bengt väldigt nöjd då de talade om att kon inte mjölkade mer och att det var därför han förlorade😀. Han är som sagt en tävlingsmänniska, fast han försöker dölja det så gott det nu går. Vår son va lite hårdare i sin kritik, det är inte alla som har en far som gjort bort sig på bästa sändningstid en lördag kväll var hans kommentar😉😀.

Vi har kört en del gräs och det blir en helt ok tredje skörd. Det gräs vi kört är 45 ha som är bevattnat. Nu väntar vi en och halv vecka och så kör vi resten. Vi har oxå sått 55 ha höstvete som börjar komma upp. Nu gäller det bara att hålla gässen borta, en inte helt enkel uppgift.

Bakom ldg rinner en rätt stor bäck, upptagningsområdet är stort och de äldre i byn har berättat att den en gång tidigare under en kort tid varit torr. Nu har den varit torr i 2 månader❗️