Nu är faktiskt allt höstbruk färdigt- förutom gödselkörning.  Tröskningen är klar, 3:e skörden bärgad och halmen är inne, det är nästan rekordtidigt. 🙂 Men väldigt skönt!

Alla djur är fortfarande ute på bete-och planen är att de ska vara det ett bra tag till bara det inte blir en för blöt höst, vi känner att det är lite begränsat halmlager detta år. Vi har en del djupströbäddar till ungdjuren, så det känns som det bästa sättet att spara på halm. De kommer helt enkelt att få äta i foderhäckar när det börjar tryta på bete.

Vi försökte räkna på fodertillgången igår, när vi fått en del foderanalyser på ensilaget. Det verkar som att det kommer att räcka-om alla ts-halter stämmer dvs. Men idag så kom vi på att vi hade missat 100 st rundbalar, så då blev prognosen genast bättre 🙂

Edvin är med och kollar till kvigor på betet-mycket viktigt att vara arbetsklädd- med både arbetsbyxor och arbetshandskar 🙂