Så var det dags för årets julbord, den här gången i Mora parken. Mycket mat och efter det dans till Lasse Stefanz. Hos oss är det fler som åker land och rike runt och lyssnar på dem. Lyssnar är rätta ordet för dansar gör dom inte. Märkligt tycker jag men man får väl göra som man vill.I dag började vi förberedelserna inför spolning av ko 2126 och kvigan 2288. Kossan tillhör en ko familj som heter Dolma. 2126 mjölkar stadigt runt 40 kg med bra halter. Hon är efter Vimpula och bedömdes kropp 87, ben 87 och juver 85, helhet 86. Produktion och skönhet hand i hand alltså. Vi får hoppas det blir ngr embryon. Att vara med på kort ville hon   inte, fick ett då hon gick sin väg.Kan inte låta bli att visa ett kort på hur man gömmer en kalv. En av de som jobbar här sa att det fanns en kalv, Bengt gick och tittade kom tillbaka och förklarade att det inte fanns någon kalv. Tänkte tittar väl själv då och visst fanns det en kalv, lite inpackad bara