Jag kan villigt erkänna att jag har räknat ut lönerna för hand. Men med nya regler som gör att man måste redovisa lönerna varje månad ger till och med jag upp. Sagt och gjort skaffade ett löneprogram och har nu försökt sätta mig in i hur det fungerar. Kommer nog att bli bra med tiden, men så här första gången går det rätt trögt. Tur att det finns support och trevliga kolegor. Jag blir lätt skogstokig om saker inte går fort. Kanske inte alltid en bra egenskap.

Förra veckan var vi till Elin och Rickard och tittade på deras strömaskin. Nu har även vi beställt en och hoppas nu den fungerar  lika bra hos oss. Skrapa skit och ströa är inte direkt dagens happenings men det ska göras och det är väldigt viktigt att det blir bra. Just nu har vi 85 i cellhalt på besättningen, gläds medans man kan. Cellerna steg i sommras men har under hösten stadigt sjunkit, glada är vi för det. Att vi har en grupp där korna med högre  celler går och att vi gör rent en ggr per vecka ordentligt tror jag spelar roll. Men som sagt celler är färskvara och vi får glädja oss så länge de är så här låga. Kalven som föddes förra veckan mår bra och växer så det knakar. Snart flyttar den till Österfors