Ibland tänker man tillbaka på åren då barnen va små och så klart sjuka titt som tätt. Hur hann man med allt, för det va ju inte bara dom som blev sjuka. Barn baciller är av det lite ettriga slaget. Det tog över en vecka att bli sig själv igen och i 5 dgr gjorde jag inte mycket mer än frös och tyckte synd om mig själv. Nu hoppas jag verkligen att det här var årets influensa.  Januari är ju månaden då alla löner ska rapporteras in till skatteverket och till Fora så mer tid på kontoret än vanligt. Vi blev oxå uttagna av arbetsmiljöverket att få besök, antar att det ska vara positivt att få ”hjälp” att gå igenom pärmen med säkerhetsdatabladen, men merjobb blir det. Ska tydligen finnas ett försättsblad där alla ämnen står uppräknade och där man snabbt kan se viljet ämne i produkten som är farligt och vad som behöver göras om olyckan är framme. Snart klar med det och ska bli skönt att få det bakom sig.

Fredrik har i sitt UF företag på gymnasiet lämnat in kött härifrån till Mora Salt och Rök där de gjort ölkorv ( fick inte heta ölkorv så den heter delikatesskorv). Korvarna har varit väldigt lättsålda, förra veckan visade alla ungdomarna på skolan upp sina alster. En glad Fredrik sålde slut på sina ölkorvar🙂Denna vecka har jag varit på mjölkföretagardagarna i Umeå. Var där bara på första dagen, var med i en panel debatt om lönsamhet i lantbruket. Nervöst då jag gärna vill ha koll och i en paneldebatt är just koll svårt att ha, tror det gick rätt ok och det var väldigt roligt. Väl hemma igen så hade Kaja som skulle mjölkat fredag kväll över 39 i feber och då det inte var vi som skulle jobba helgen så va det väl bara att gå ut. Innan vi gick in hade vi fått tvillingpar nr 9. Två välskapta köttraskorsningar (charolai) blev det efter 1704, en 5:te kalvare efter Nora Prästgård. Här är en av dom, blöt och lite frusen.