Under förra året lovade jag mig själv att aldrig klaga över varken regn eller mkt gräs. Men årets skörd har väl fått det löftet att omprövas en smula. Under sista veckan i maj fick vi nästan 70 mm regn välbehövligt fast kanske lite mkt, protein värdet i gräset var oxå högt och för en gång skull sa Bengt att i år är det mängden som räknas. Den 2 juni började vi iallafall köra på Österfors, vilka mängder gräs. Vi har aldrig fått ngt liknande…….körde från 2 på em till 5 morgonen därpå då regnet kom. Då var oxå silon full fast det var 30 ha kvar att slå. Körde igång här uppe den 5 juni och samma visa här. Snart hade vi fixat så att det fanns 3 silos att tippa i, måste hinna packa oxå. Gräset till kvigorna körde vi i veckan och allt klart men nu undrar vi var i herrans namn lägger vi tredje skördenFredrik tog studenten i går ett roligt avslut på en hektiskt period. Nu är det så att han ville läsa samma linje som sina systrar Na med lantbruksinriktning men för få sökande gjorde att han gick vanliga Na istället. Har läst lite lantbruksnämnden men har kurser kvar så under nästa år jobbar han han här och läser in dessa. Bra för Fredrik då han inte riktigt vet vad han vill göra, får tänka ett år till. I sommar väntar oxå 4 veckors praktik på Womtorp. Kan tilläggas att han bar SRB slipsen på avslutningen