Prel Program SRB stämma i Skaraborg 4-6 aug

Vi hälsar er varmt välkomna till Skaraborg, Svea rikes vagga i hjärtat av Västergötland. Skaraborg är ett betydande jordbruksområde med över 275 000 ha åkermark och mer än 30 000 mjölkkor. Här skapades även den första stamboken under tidigt 1880-tal på Prinshaga utanför Axvall.

Stämman hålls på First Hotell Billingehus, Skövde. r varmt välkomna vag

SÖNDAG 4 AUGUSTI

Incheckning från kl. 15. Klockan 16.30 startar bussarna från hotellet till

traditionsenlig grillkväll till Klagstorp utanför Skövde, där riksmästerskapet i exteriörbedömning går av stapeln 17:00.

För dem som inte tävlar finns det tipspromenad och SRB-mingel.

Efter att vi avnjutit kvällens grillbuffé från Norrqvarn åker vi tillbaka till hotellet ca kl 22.

MÅNDAG 5 AUGUSTI

Årsstämma 8:30-16 på First Hotell Billingehus, Skövde.

Registrering från kl 8-8:30

Program stämma start 8,30

• Välkommen till stämman – Robert Albertsson ordförande SRB-föreningen och Markus Lindström ordförande Skaraborgs SRB-klubb
  • Välkommen till Skaraborg – Karl-Johan Gustavsson, Töreboda
  • Kort presentation från Guldsponsorerna:
  • Genomisk selektion -VikingGenetics och Kristina Pershagen-Samuelsson SRB-föreningen
  • Presentation av ny konsulent
  • Stämmoförhandlingar beräknas börja kl. 11
  • Prisutdelning till årets pristagare efter lunchFörslag till stämmoordförande Tore Larsson, Kårtorp, Tibro och vice ordförande Torbjörn Larm, Tomten, Hangelösa, Lundsbrunn
  • Prel hålltider: Kaffe ca kl 10, Lunch ca kl 12, Kaffe ca kl 14,30.

• 19-19.30 Mingel

19,30 Festkväll med middag, underhållning av Börje Bapelsin och dans till Henrik Sveder på First Hotel Billingehus, Skövde. Kalvlotteri, prisutdelning i exteriör-bedömningstävlingen samt kalvauktion.

TISDAG 6 AUGUSTI

Avresa från hotellet ca 9 för gårdsbesök kl 9:30 hos familjen Gunnar &

Kärstin Hedén, Tostaryd, Värsås och därefter Böja Stommens

Lantbruk, Timmersdala. På Stommen arrangeras fältlunch ca kl. 12:30.

Som extra gårdsbesök finns möjlighet att efter lunch 13:45-15 besöka Vadsbo Mjölk utanför Töreboda.

Välkomna

Skaraborgs SRB-klubb                           SRB föreningen