Rasklubbarna i Jönköpings län i samarbete med Växa Sverige inbjuder till utställning och showmanship på Hushållningssällskapets sommarmöte 31 augusti 2019 i Rickelstorp, strax norr om Eksjö

Djuren skall vara stamboksberättigade och med i Säker livdjurshandel, kokontroll och får ej komma från besättningar med hosta, diarré eller annan smittsam sjukdom. Är du osäker på om du är med i Säker livdjurshandel går du in på www.vxa.se, loggar in på Min sida, klickar på Smittsäkrad besättning, klickar sedan på Mina uppgifter, scrolla ner till Provtagningsabonnemang – är rutan grön är besättningen ansluten till Säker livdjurshandel.

Är du inte ansluten kontaktar du anslutande veterinär, anna.ohlsson@vxa.se 010-4710653. Anmälningsavgiften är 400kr/ko och 200kr/kalv. Från tredje djuret du anmäler gäller halva priset. Anmälan skickas till: Växa Sverige, Karin Karlsson, Kråkebergsvägen 2G, 575 96 Eksjö eller karin.karlsson@vxa.se

Har du frågor kontaktar du: Pelle Karlander 070-5100781 eller Anja Dalhög 070-6912186 Installning sker på lördagsmorgonen mellan kl.06.00 och 08.00 eller enligt överenskommelse på fredagskvällen mellan kl.18.00 och 20.00. Ta kontakt med arrangörerna om du vill komma på fredagskvällen.

Djuren står uppstallade inomhus i haki-ställning. Då detta är en utställning som lockar många konsumenter har vi beslutat att tvätt av kalvar med hjälp av högtryckstvätt inte är tillåtet på utställningsdagen efter kl.09.00. Tillgång till vakuumpump finns, men ta med egen spannmaskin. OBS! Anmälan absolut senast 6/8!!!!! Anmälningsavgiften betalas in till bg 5744-7443, Jönköpings holsteinklubb Varmt välkomna till sommarmötet!