Vi har just avslutat nr 1 av 4 st tredje skördar. Vi har kört häruppe på Botans, har mer att köra här plus att gräs från Österfors ska upp, sen ska vi såklart köra på Österfors. Vi har aldrig kört tredje skörd så här tidigt och vi har aldrig fått så mkt gräs. Är som att årets grässkörd ska kompensera för det vi inte fick ifjol. Täckte silon gjorde killarna alldeles nyss i hällande regn utan regnkläder🤔 antar att det är nått manligt ”tyck synd om mig” 😀. Fast det var det ingen som gjorde😉.

Det har oxå börjat rulla hem lastbilar med halm. Så efterlängtat, ett mkt vanligt arbetsmoment förra stallsäsongen var att sortera halm. Mathalm, ströhalm och tredje alternativet var duger inte till nått. Nu får vi hem finfin vete halm från Josefins sambos gård. Om vädret blir bra nästa vecka börjar vi oxå att tröska, började i mkt liten skala idag men inte hundra moget och än är det tidigt så bara att vänta. Våra kattungar växer och far runt som skållade troll, försökt få en bra bild på dom men helt omöjligt.