…som sagt. Blev lite hastigt och lustigt bestämt att tornsilorna skulle tas ner idag (!) vi fick för ett kort tag sedan erbjudande om nedmontering som faktiskt skulle gå plus. Men det hänger mycket på skrotpriset som tydligen varierar väldigt mycket väldigt fort, så om ett par veckor tex så kunde vi inte blir lovade att vi skulle få ett pris som gav några pengar över. Så då blev det snabbt beslutat att de skulle plockas ner idag. Det blev lite bråttom igår att få ner det som vi ville ha kvar själva, tur att det inte var tröskning eller halmpressning också. Planen var att båda tornen skulle ner idag (11/9 lustigt nog) men efter lite strul med grävmaskinen så blev det ett. Jag var inte hemma just då, men lite roligt att se filmen efteråt.

Igår kväll sa vi hejdå till våra praktikanter från Österrike, Katrin och Vera. De åkte hemåt idag på morgonen och vi ville ”tacka av” dem genom att gå ut och äta på restaurang. Jätteduktiga tjejer som vi inte hade klarat oss utan den här sommaren kan jag lova!

Som vanligt i början av månaden så är det löner, personalmöte och provmjölkning som gäller. Imorgon är det ”Vila” besöket för veckan och ev kvartalsavstämning för Vila om veterinärens dag går ihop 🙂 Vi har lite att ta itu med (som vanligt) som jag kan berätta mer om när vi har haft mötet.