Vet inte för vilken gång i ordningen kornas favvogrej, borsten, är lagad.  Om ni inte har en bred trästolpe eller vägg att fästa den på : Köp inte Delavals borste! Vi har inte en enda stolpe eller vägg tillgänglig för detta så vår borste är fäst på en vanlig rund stolpe. Det enda Delaval kunde erbjuda var nå klena U- fästen som inte höll många månader. Fästplattan är ca 30 cm bred och att få den stabil på en 10 cm rund stolpe är inte lätt. Korna tenderar ju till att hantera sin kliare rätt hårt emellanåt….Vi gav upp med U-klämmorna och svetsade till slut fast den i stolpen, höll lite längre men fortfarande lyckas dom knäcka svetsen också med jämna mellanrum. Nå nu är den tillbaka igen, och jag kan lova er att den står inte stilla långa stunder! Kornas favvopryl. 🙂  Hoppas ni har flaggat för mig och kronprinsessan idag.. Här flaggas inte på Viktoriadagen då det allid är så mycket snö vid flaggstången!  🙂