Mitt största hatjobb: täcka silon. Ändå tillåter jag ingen annan att göra det, för jag litar inte på nån  till det jobbet. Så då får man ju skylla sig själv. Sen är det ju en otroligt skön känsla också, det betyder ju att det är färdig skördat, eller…? Vi har 34 ha kvar att skörda. Regnet det bara öser ner, över 50 mm sen i lördags. Vi hade precis fått silon full och fått balat resten som var slaget, så satte det igång. Så det viktigaste är ju gjort. Det som är kvar är mest 1:a års vallar som var ok att lämna, men inte så här länge. Vi förlorar mellan ½ till 1MJ/vecka, beroende på vädret. Kallt=bra. Nu ser det ut som om vi inte behöver bemöda oss att planera nåt till midsommar, på midsommardagen ser det ut att vara ensileringsväder…Men nu är det balning av resten som gäller. Skulle vara skönt att få avsluta nångång. Regnet är ju i alla fall bra för potatisen! Förresten, kul att debatten har kommit igång på denna blogg, gå in på ”Holstein??” och var med du också!