Då kalvade hon, kvigan efter Bangkok som fick vara föremål för 50 inlägg på denna blogg i somras. Hon fick en fin kviga efter V Föske. Hon har ju alltid varit väldigt nervös, ända sen kalv. Å det kommer inte från mamma….Så det var lite läskigt att mjölka henne ensam i kväll. Vi brukar alltid försöka vara två när man mjölkar kvigor, för säkerhetsskull, och man vill ju inte ta en 11-åring till hjälp med nåt sådant. Men det gick hur bra som helst, för nu har hon ju blivit mamma… och fått nåt milt i blicken. Det som slår mig med henne är hennes hårrem, alldeles slät och fin, mjuk som sammet. Så det blir nog en bra ko! 🙂  (Får se hur hon går i roboten i morgon..) Annars håller vi på med lite småpyssel här och där, förbereder oss för vintern. Men det är inget vinterväder i sikte än. Gråväder och några + grader. Skulle gärna få frysa till lite, så det vart mindre geggigt. Plöjningen är också snart klart, går nog ganska lätt då det är så mjukt. Ser fint ut i alla fall, nästan som om jag gjort det själv… 🙂  Å Gammel-Hilma har nu passerat 20 kg mjölk! 🙂