Den 10/11 klockan 10.00 träffas vi i Nybo bygdegård i Gustafs i Dalarna. Vi börjar med fika, därefter berättar Karl-Johan Pettersson från SLU om sin doktorsavhandling om progesteron.

Vi får även lyssna till ett föredrag från Fredrik Pettersson på Växa Sverige.

Efter lunch besöker vi Janpers lantbruk. Gården drivs av Fredrik och Rickard Janpers och Rickards sambo Elin Svensson, tillika styrelseledamot i Ungdomsgruppen. På gården finns 300 kor varav 75 % SRB.

Efter gårdsbesöket förflyttar vi oss till Borlänge för middag och fortsatt samvaro.

För dem som har långt att åka och vill njuta så länge som möjligt av det trevliga sällskapet finns möjlighet att bo över på Borlänge värdshus, 695 kr/person för del i dubbelrum.

Kostnad för dagen är 150 kr för medlemmar och 250 för icke medlemmar. Åldersgräns 35 år.

Boende och middag betalas separat.

Anmälan sker till Elin Svensson på tel: 0702930169 eller per mail: elin.rickard@bredband.net senast den 31 oktober.