Smålands kalvklubb

Smålands kalvklubb håller showmanshipläger på Stora Segerstad, Reftele, 21-23/7. För frågor och anmälan ring: Naemi 076-1129812, Elin 076-8634929, Karin 070-2193475. Anmälan senast 30/6.

Cow junior club sommarläger 1-2 augusti

Hej alla glada ungdomar, då var det åter dags för det årliga kalvlägret och i år kommer vi att vara hos Eva och Bram Krijger, BKE Holstein i Hult, Lyrestad.Det blir samling fredagen den 1e augusti klockan 14.00.Tag med egen kalv om ni vill men vi har några. Ring om du vill låna, av den minsta storleken kalvar har vi bara en.Vi sover i tält som var och en själv tar med

Under lördagen den 2e jobbar vi mer kalvarna, Cecilia Strömvall kommer under dagen att visa klippning och tips i showmanship.Vi avslutar lägret med en showmanship tävling och grillning på lördag kvällen då föräldrar, syskon och övrig släkt och vänner är välkomna. Anmälan för att maten ska räcka.Alla barn och ungdomar upp till 25 år är välkomna som tillhör cow junior club, men är du under 10 år vill vi att någon vuxen är med under lägertiden och även sover över här.Mat fixar vi men tag med eget fika för fredag eftermiddagen och om du har någon allergi eller inte äter t.ex. kött

Anmälan senast söndagen den 27e juli på tel nr: 0709-11 66 01 (Eva) eller mail: bramkrijger(snabela)hotmail.com

Kostnad för deltagande under lägret 250 kronor. Vuxna som hjälper till betalar inget, men kan kanske bidra med en kaka till fikat.

Välkomna hälsar Eva och Bram Krijger