Pubafton i ladugården Fredagen den 21:e november

Plats: Hos Daniel och Göran Persson Madesjö Prästgård, Nybro

Vi träffas från kl. 19.00 och tittar på djuren. Ladugården är byggd 2012 för en robot, men förberedd för två. Ungdjuren i gamla ladugården.

Program: Eva Hultman Växa pratar om hur man ska bedriva avelsarbetet på besättningsnivå, nu när det finns så mycket information att tillgå. Allt från genomiska tester på kvigor till ungtjurar med avelsvärden och nya tjurfäder varje månad. Hur utnyttjar vi all denna information på bästa sätt?

Sen blir det ju naturligtvis som vanligt försäljning av öl, korv och lotter, samt nytt för i år-Varm Glögg!

Välkomna till en kväll med mycket ko-prat och trevlig samvaro.

Passa på att ta med kompisar och grannar. Erbjudande för kvällen till nya medlemmar: Medlemskap för 2015+korv+öl för 250Kr.

Vägbeskrivning till Madesjö prästgård från Kalmar: i rondellen i Nybro tag höger mot Orrefors (v 31) efter ca 4 km tag höger mot Orrefors(v31) efter ca 1,5 km tag vänster mot Madesjö efter ca 1,5 km tag höger vid SRB-skylt så är ni framme. (eller sök på eniro på stallvägen 34, Nybro)

Välkomna önskar styrelsen för Kalmar SRB-klubb

Årsmötet 2014 flyttat till januari!

Vi tänkte i år testa något nytt. Vi flyttar från december eftersom alla har så mycket då i alla fall, och tar årsmötet i januari istället. Så boka redan nu fredagen den 16/1-15. Vi ska vara på Hotell Skansen Färjestaden, och det blir inte julbord utan vanlig mat. Inbjudan till årsmötet kommer senare.