Klubben kan se tillbaka på 2009 som ett mycket framgångsrikt SRB-år. SRB-korna i Halland mjölkar mest. Högst avkastande SRB-besättning finns i Halland. Besättning med högst avkastning i landet finns i Halland. Champion på Östgötamulen kom från Halland. Vinnare i Nordiskt showmanship kom också från Halland.

Ingvar Johansson, Inlag, Varberg, fick tavla på tjuren Inlag II av Per-Johans Svensson från VikingGenetics Röda rasstyrelse.
Kjell Hansson, Hönryd, Getinge, fick pris för bästa Individavelsbesättning utdelare var ordförande Bernt Bengtsson.
Rolf Andersson, Hönrydsgård, Långås, fick pris för högst avkastande SRB ko i länet 5209 Ara f 882 Torpane avkastning tom 2009 116 922 kg ECM.
Per-Johans Svensson, Vimmerby informerade om arbetet i inom VikingGenetics och den röda rasstyelsen.

Lina Ragnarsson från SRB föreningen redovisade medlemsenkäten och vad man vill ha ut av föreningen i framledes.

Skara 2010-02-11