För drygt två veckor sedan åkte vi till Australien, så häftigt alltid velat åka dit! Resan tog nästan 24 h med 19 h på ett flygplan. Om något var riktigt jobbigt så är det själva resan dit/hem, speciellt då jag inte känner mig riktigt tillfreds däruppe. Resan anordnades av Viking Danmark och vi var 5 från Sverige och 17 från Danmark. Huvudattraktion var IRDB (international red dairy breeders) konferensen som i år anordnades av Australien. Som för övrigt blev riktigt lyckad och jag tror och hoppas att vi kan få fram ett bra samarbete mellan de röda raserna framöver. Berättar mer om det senare. Vi landade i Sidney på kvällen och fick en natt med bra sömn trots tidsomställningen. Dagen efter ”gjorde” vi stan med operahus, båttur och bad i havet.Nästa dag var vi trött på stan och åkte till Blue Mountain en nationalpark i närheten. Där fick vi se storslagna vyer, åka linbana och ett tåg som i princip gick rakt ner. Vi vandrade runt i regnskog, på en gång av bräder ska tilläggas men ändock. Australien är ett land med många skepnader det blev vi varse rätt fort.Den tredje dagen flög vi till Adelaide och fick bo på ett helt otroligt hotell direkt på stranden, klart att vi badade. Här hade vi gärna stannat en dag till men tyvärr skulle vi få se nån inspelningsplats av en berömd serie, det var väldigt varmt,  bussen vi åkte i var modell äldre och nästan ingen hade hört talas om serien så det här var resans sämsta dag. Men vi överlevde men de flesta hade nog föredragit en lugn dag på stranden. Vi hade nu oxå fått sällskap av folk från andra delar av världen, totalt 10 olika länder var representerade. Fortsättning följer…….