Digital utställning

DIGITAL UTSTÄLLNING 2021

Foto: Malin Knutsson

Välkomna att delta i SRB-Föreningens digitala utställning!

I och med att alla planerade fysiska utställningar har ställts in tänker SRB-Föreningen nytt och vill bjuda in till en annorlunda utställning. Har du några fina djur du vill ställa ut och har möjlighet att filma dem hemma på gården så finns nu en chans att få visa upp dem via digitala kanaler.

Sista anmälningsdag för anmälan samt att skicka in filmen är 15 januari 2021. Efter föreningen har fått in alla anmälningar och filmer kommer klasserna att upprättas.

Anmälningsblankett SRB-Föreningens digitala utställning

Filmerna som skickas in till tävlingen kommer att länkas på SRB-Föreningens hemsida, och blir därmed offentliga. Innan filmen publiceras kommer den att förhandsgranskas av föreningen för att säkerhetsställa standard på både film och djur. SRB-Föreningen förbehåller sig rätten att neka att publicera filmer av dålig kvalitét.

Instruktion film digital utställning

Exempel på hur filmen kan se ut

Medverkar i filmen gör niondekalvare 1163 Fröken på Lommaryds Prästgård

Anmälningsavgiften per kviga/ ko är 200 kronor. Djuren ska vara stamboksberättigade i SRB-stamboken och med i Kokontrollen, men de behöver inte vara stamboksförda.

Vill man vara med och rösta på djuren i utställningen skickar man ett e-mail till maria.eriksson@srb-föreningen. Märk ditt mail med ”Röstning digital utställning 2021”. En röst per person.

Vinnarna kommer presenteras vid föreningens och klubbarnas vårmöte i april 2021 då prisutdelning kommer att ske.

Domare: Mirja Koljonen

För frågor och råd – kontakta någon av oss nedan:

Anja: 0706-91 21 86
Patrik: 0703-49 97 35
Maria: 0706-62 67 98

Instruktion för att skicka filmen/ filmerna:
För att skicka stora filer som filmer rekommenderar vi användning av en nedladdningsbar tjänst som heter sprend. Gå in på https://sprend.com/sv och följ instruktionerna som finns lite längre ner på sidan. Under ”Till”: fyll i maria.eriksson@srb-foreningen.se samt under ”Meddelande”: skriv in namn och gårdsnamn samt öronnummer på djuret (för att kunna koppla samman anmälningar med filmer).

Hoppas att så många som möjligt vill vara med och ställa ut i en ny och rolig form – välkommen med din anmälan och lycka till!

Foton