Idag har vi flyttat om lite djur. Jag sålde ju några småkvigor förra veckan och fick några platser över. Så idag flyttade vi efter i grupperna lite och vips! så är det lika fullt igen. Nåja inte riktigt, i ammaboxen finns det nu plats för dom som är i ensambox, så snart är det fullt där igen. Vi har ju tjurkalvar i alla vrår, bla ett gäng på 8 st i en halmbox som måste ha ny halm var 3:e dag i stället för en gång/ vecka. Dom är något för stora för att bo såhär. I nästa vecka ska dom flytta ut till det nya som ser ut såhär idag. Vi flyttade även in 2 kvigor till VMS-gruppen. Nu ska dom träna att gå i robot och cirkulera i stallet tills dom kalvar om ca 3 veckor. Det blev lite slagsmål kring den ena, såg jag i ögonvrån. Ovanligt, för korna brukar inte ge sig på såna som är nya på det där viset, till det sen visade sig att det var kvigan som sprang omkring och muckade!! Hon var verkligen kaxig och jag som hann ömka henne t.o.m….