I veckan var det dags för Lean möte igen. Nu börjar vi komma in på slutklämmen då vi har våran Lean coach med oss. Men vi ska ha några träffar till med henne och bla åka på studiebesök på andra gårdar som arbetar med Lean samt ev en industri i närheten. Så nu gäller det verkligen att kunna fortsätta ”själva”. Bestämde att vi ska ha det som punkt på kommande personalmöten och även kanske träffas extra för att stämma av. Som bekant behöver nästan alla ett slutdatum för att slutföra en del projekt. Någon annat om vi ska jobba vidare med är ”team buildning”. Jag tror att det behövs om vi ska fortsätta med Lean arbetet, för det är en av de största grejerna, att få med ALLA och arbeta tillsammans. Så genom detta så kom det som förslag att vi ska börja med ”fredagsfika”. Helt enkelt träffas en liten stund varje vecka och bara fika tillsammans. Alla ska få baka/ta med sig fika var sin vecka så kan alla få känna lite delaktighet i det också. Och vi drog igång direkt! Så i fredags hade vi första fredagsfikat 🙂

Vi har faktiskt varit lite lediga i helgen och varit och tittat på bla björnar (som Kristina skrev om 🙂 ). Vi var till Orsa rovsdjurspark under lördagen tillsammans med en annan familj och övernattade i närheten. Vi fick se rätt mycket djur: varg, olika björnar och leoparder, tamur tiger och lo. Så en trevlig, men kall (!) minisemester.