I dag har vi fått 6,5 mm regn och i går fick vi 3,5 mm. Härligt och efterlängtat. Om allt går som planerat slår vi i morgon och hackar på tisdag kväll. Sen kan återväxten sätta full fart tack vare regnet som väntas onsdag till fredag. Det är ca 51 ha som ska skördas, vi ska stämma av med maskinstationen i morgon förmiddag så allt rullar på som det ska.

Vi har en nykalvad kviga som sjunger för fullt utanför fönstret, vet inte vad den stackars kalven gjort för att förtjäna ett sådant oväsen.

Jag och Klas har haft taktikgenomgång på mejeribygget i dag och lagt upp planer för nästa steg i projektet. Som vanligt med våra projekt tenderar det att bli fler detaljer ju längre in i projektet vi kommer, men hellre att vi tänker ett varv extra nu i början, så vi inte bygger fast oss. Har kommit fram till att det nog får bli en liten telfer till övervåningen i stället för trapp.
Början på väggen. Till vänster är det bara en kontainer högt, nästa steg i bygget blir att lägga ett golv på den kontainern och ut till väggen så vi får en ordentlig plattform att jobba vidare från när taket ska byggas och ytterväggen isoleras.