Och så var det plötsligt midsommarhelg! Med ovanligt midsommarväder- soligt, varmt och uppehåll. Det underlättade då vi firade dotterns 4-års dag idag, vi vill ju träffas ute.

Lyckats genomföra klövverkning på nya gården under veckan, gick betydligt bättre den här gången, gjorde bla annat om hur det såg ut innan vi tog in dem i verkstolen. Praktikanterna från Österrike har kommit och haft sin karensperiod, samt tagit snabbtest för covid-19, så nu fick de bekänna färg med att hjälpa till med klövverkningen. Det gick alldeles utmärkt 🙂 De har även fått börja jobba i ladugården och lära sig mjölkning mm.

Även provmjölkning på nya gården, ska bli spännande att se resultaten. Samt en revision för Svenskt Sigill, som jag har varit NÅGOT stressad över. Det gick bra överlag, ska fixa några saker som inte känns speciellt svåra.

På Janpers har det varit lite djurflytt, mockning och tvättning av kalvningsavdelningen och så kämpar vi på med sommarschema samt lite för kort om personal. Men på måndag så börjar det en ny tjej, så vi hoppas att det ska bli lite bättre ordning då.