Jag undrar hur många gånger denna sommar som vi tittat på SMHI eller YR appen och jublat. Om fem dagar får vi 40 mm, två dagar senare är regnmängden nere på 4 för att i bästa fall bli 0,4mm. Sedan jag skrev sist har vi faktiskt fått hela 15 mm, det roliga var att istället för att se kossorna gå in när regnet kom så gick de ut. Ställde sig runt en kulle och stod stilla, varför de klumpade ihop sig på det viset har jag ingen aning om Annars har jag mest hittat våra ungdjur på det här sättet när jag på tidig fm åkt runt för att kolla till dem. De ser oförskämt fina ut, tittar man runt på beterna fattar man inte vad de hittar att äta. Vi hade ett studiebesök här förra onsdagen, lantbrukare och rådgivare från Sverige och våra grannländer. Lite drygt 100 personer kom och döm av min förvåning då vi fick beröm av en Dansk lantbrukare för att våra kor hade fina juver, trots att de mjölkar rätt ok. Själv hade han enbart Holstein kor hemma, inte var dag man får höra det.