Välkomna att delta i SRB-Föreningens digitala utställning 2023!

Filmerna som skickas in till tävlingen kommer att länkas på SRB-Föreningens hemsida till Youtubekanal, och blir därmed offentliga. Innan filmen publiceras kommer den att förhandsgranskas av föreningen för att säkerhetsställa standard på både film och djur. SRB-Föreningen förbehåller sig rätten att neka att publicera filmer av dålig kvalitét.

Anmälningsavgiften per kviga/ ko är 250 kronor. Vill man ha hjälp med enklare redigering av filmerna tillkommer en avgift på 200 kronor per djur.

Sista anmälningsdag samt att skicka in filmerna är 15 oktober men vi tar emot filmer löpande och uppskattar om de som ska redigeras av föreningen skickas in så snart som möjligt! Efter att föreningen har fått in alla anmälningar och filmer kommer klasserna att upprättas. Filmer, stillbilder samt anmälningsblankett skickas med fördel via https://sprend.com/sv Ange maria.eriksson@srb-foreningen.se som mottagare och i meddelande anges vilket djur det gäller. Vi uppskattar om det görs en sändning per djur för att inte riskera att blanda ihop djur om man har fler djur per besättning.

Så snart klasserna är upprättade och filmerna publicerade kan man vara med och rösta på djuren i utställningen genom att skicka ett e-mail till maria.eriksson@srb-föreningen. Märk mailet med ”Röstning digital utställning 2023”, en röst per person och man kan inte rösta på sina egna bidrag. Senast den 5 november vill vi ha din röst.

Vinnarna kommer presenteras vid föreningens höstmöte i Uppsala den 16 november då prisutdelning kommer att ske.

Domare: Christer Samuelsson, Juby

För frågor och råd – kontakta någon av oss nedan:
Patrik: 0703-49 97 35
Maria: 0706-62 67 98

Hoppas att så många som möjligt vill vara med – välkommen med din anmälan!

Länk till anmälningsblankett
Länk till manual