Nu har det blivit vår här! Så härligt med plusgrader och solsken. 🙂 och snön smälter för fullt överallt. Det är även vår i det avseendet att vi har fått börja flytta dynga till en annan brunn då det börjar bli fullt i brunnarna på gården. 🙁 är tyvärr ett jobb som både är tidskrävande, kostsamt och känna onödigt när man ändå snart ska köra ut det på åkrarna. Men det är inte så mycket att välja på, dyngan måste förvaras någonstans så länge. Det har länge varit på gång att vi ska bygga en satellitbrunn vid ett område som vi har rätt så mycket åkrar ca 5 km från gården. Men var på en oändliga investeringslistan ska man börja? Ett till plansilofack, nytt kalvstall, satellitbrunn???

Tog ett kort på mjölkbilen häromdagen (då det inte var så vårigt), vi säljer mjölken till Grådö Mejeri (som idag ägs av Falköpings Mejeri) sedan några år. Vi är alltså kontraktsleverantörer. Det går rätt bra för Grådö Mejeri och de säljer mjölk i fler och fler butiker.

Mjölkbil