Så kom då våren till slut….. i år mer efterlängtad än på många år. Förra fredagen låg ett 2-3 dm djupt snötäcke här, svårt att tro nu liknar åkern mer en savan, full med svanar, änder och otyget gäss. Så fort de landar på en höstsådd åker skjuter vi raketer mot dom, har fungerat bra hitintills. Problemet nu är allt vatten, lyssnar man på lokalradion så varnar de hela tiden för avstängda vägar. Finns forfarande mycket snö i skogen.Men oxå änteligen har vi bytt mjölktank. Sen flera månader tillbaka  har vi inför kvällsmjölkningen dag 2 med självtryck fyllt över mjölk till silotanken😝 så att de två sista mjölkningarna skulle få plats.  Man skulle komma ihåg att göra det då mjölken kylt klart efter em och på kvällen  släpa den tunga slangen till karusellen för att den skulle diskas. Men som alltid funkade inte bytet klockrent så kvällsmjölkningen var klar kvart i tre på natten, men nu är det gjort👍. Det funkar bättre att börja och avsluta mjölkningen nu än på det gamla sättet så då är väl allt frid och fröjd. Nu ska vi bara fixa till det så det blir snyggt utanför. OM någon vill köpa en 16 kubiks tank så är det bara att höra av sig.

MEN numera fylls tanken underifrån så nu kan man INTE fylla på taxin under mjölkningen med den mjölk som fattas. Och glömmer man det och tankbilen är tidigt då har man problem😐😀. Mycket plats blev det i gamla mjölkrummet, gäller bara att ställa dit rätt saker och inte skräp😀. Vad som är skräp råder förstoss delade meningar om men det ger sig, nån plockar dit och nån plockar ut😀😀😀.