Ett trettiotal medlemmar hade mött upp på årsmötet i Falkenberg.

Lina Ragnarsson informerade om aktuellt från SRB föreningen.

Hallands kalvelit informerade vad de har på gång under året.

Hallands SRB klubb står som värd för årets SRB stämma 3-5 augusti och programmet för dagarna presenterades.

DSCF1927

Bernt Bengtsson ordförande och Anders Gustavsson kassör informerade om stämmodagarna

Boende och stämma på Hotel Strandbaden i Falkenberg.

3/8 Exteriörbedömning och gårdsbesök hos familjen Skyggesson . Därefter DM showmanship Hallands kalvelit och grillkväll på Öströö fårfarm.

4/8 Stämma med bla nytt upplägg gällande behandling av motioner som har praktiserats i LRF i Halland bla. Festkväll.

5/8 Studiebesök hos Roger och Eva i Idala, Ätran och Benjamin Eriksson, Tuvagård i Tvååker.

Prisutdelning presenterades av Annethe Andersson, Avelsrådgivare, Växa Sverige.

Bästa Individavelsbesättning 2013

Eva och Roger Arvidsson, Idala, Tvååker. De har 86 SRB kor och helhets poängen 2013 var 83,8. Totalt finns det 22 SRB gårdar i Halland  med över 80 i helhet.

DSCF1920

Priset för kon med högsta livstidsavkastning gick till Jan-Erik Bengtsson, Svalåsen, Vessigebro för kon 245 Greta (724 G Ross/882 Torpane) hon har mjölkat 94 111 kg 4,48 % fett och 3,54 % protein.

DSCF1923