Mjölkbilen kommer komma före halv 8 på morgonen hemma 1/5 så nu måste jag börja kliva upp tidigare… Men det går nog bra.

Igår hade vi Årsmöte i SRB klubben. Vi höll till på Golfresturangen i Kilafors och vi bjöd medlemmarna på lunch. Det kom ungefär ett 20 tal på mötet. Vi gick bland annat igenom det gångna året och berättade hur stämman gick till. Vi är själva väldigt nöjda med stämman som var ifiol och jag hoppas att alla besökare också blev nöjda. Men man kan väll inte bli annat när man får se vårat vackra hälsingland! Vi hade även bjudit Maria Eriksson från växa som gäst till mötet. Hon berättade om dagen tjurar som vi använder och berättade om deras plus och minus. Hon Har precis börjat jobba som exteriörbedömmare i Gävleborg och Dalarna när Kristina Pershagen är tjänstledig. Sen pratade vi lite om våran Ungdomsgrupp som vi har startat. Nisse Bratt och Per Hansson var ner till Vårmötet i Skara så dom berättade vad det talades om där. Vi kom även fram till att vi ska skriva ihop en motion till stämman från våran klubb. I motionen ska det stå att vi vill att det ska vara 2 vikta platser i Styrelsen för SRB föreingen till 2 personer ifrån Ungdomsgruppen. Vi var väldigt enande om att vi Ungdommar måste få komma fram för det är ju som sagt vi som är framtiden. Dessutom är det ju extra roligt nu när vi har så många ungdommar med i våran förening. Sen på slutet hade vi även ett lite lotteri med priser. Vi ska även ha någon form av (korally) till sommaren som Jag och Nisse Bratt ska dra ihop.