Årsmötet började med  studiebesök hos Robert Albertsson, Tomten, Synnerby. Han har ekologisk produktion med 80 SRB-kor i en lösdrift med sand-båssängar  byggd 2015.

På årsmötet valdes Daniel Frändberg, Göranstorp, Töreboda in i styrelsen efter Linnea Johnson som avsagt sig omval. Markus Lindström omvaldes som ordförande i klubben.

Pris till ko med bästa sju-årsmedeltal gick till Böja Lantbruk, Stommen, Timmersdala för 39 Princess SRB 219140 Sörby/B Jurist. Kon köptes in som embryo från NötcenterViken. Kon är mormor till VR Ultimate.

Markus Lindström mottog priset för 39 Princess

Lunchen  sponsrades av  Brilliant Lantbruksströ

Årsmötet klubbade två motioner som skickas till SRB-stämman i augusti.

Mötet avslutades med information från SRB-förening och dragning i lotteriet med priser skänkta från olika lantbruksföretag.

Framtida aktiviteter i klubben

Maj

Vårträffen blir på Torpet, Brevik den 9 maj. Här har familjen Kämpe investerat och byggt ett nytt fint stall för 3 robotar. Vi tittar på stallet, korna och har en trevlig kväll. Inbjudan kommer senare.

Kalvläger. Håll utkik efter information på SRB föreningens hemsida.

Augusti

SRB föreningens årsstämma 5-7 i Jönköping.

Elmia 24-26.

Trivselkväll med provning av SRB-kött.

Inbjudan kommer senare.

Varmt välkomna och väl mött!

/ Styrelsen