Igår kväll kom vi hem från SRB-föreningens årsstämma som detta år var i Jönköping. Trevliga men intensiva dagar, speciellt när man har småbarn också. 🙂 (Klara tyckte tex om att gå upp på scenen på festkvällen när det hölls tal) Vi som sitter i styrelsen har ju även program före och efter årsstämman. Men det är alltid roligt att träffa alla människor och själva årsstämman genomlöpte utan några större utropstecken förutom att vi bytte ordförande. Sett några olika SRB-gårdar som vanligt och fick inse att det var mer torrt söderut än hos oss. Det var faktiskt VÄLDIGT grönt igår kväll när vi började att närma sig hemmet. Ibland är det bra med lite perspektiv utanför farstukvisten 🙂

Landshövdingen Helena Johnsson höll inledningstal om Jönköpings län på stämman

Imorse var jag ut min vanliga runda i ladugården (har inte varit där sedan i fredags!) och då gick jag förbi denna slaktko -1630 Krona. Jag kunde knappt hålla mig för skratt- snacka om rund och sund och att det kommer att bli bra betalt för henne när hon går iväg vid nästa slakthämtning (planerat till nästa vecka) Vi skickar slakt var 3:e vecka och sist så mjölkade hon fortfarande lite för mycket och det fanns andra som var i större behov av att åka iväg, då mjölkade hon 19 liter och idag 15 liter, så nu  är det dags i alla fall.